()

تبلیغات
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

به گزارش اهل نجات، در دیداری دوستانه از حجت الاسلام کوثری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان خواسته شد تا عملکرد شش ماهه اول سال 94 را مطرح کنند؛ لذا ایشان در گزارشی، عملکرد ستاد امر به معروف اردکان را اینگونه تشریح کردند:

 
وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ یُطِیعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ              «توبه 71»

مردان و زنان با ایمان ولى (و یار و یاور) یکدیگرند، امر به معروف و نهى از منکر مى‏کنند، و نماز را بر پا مى‏دارند، و زکات را مى‏پردازند، و خدا و رسولش را اطاعت مى‏نمایند، خداوند به زودى آنها را مورد رحمت خویش قرار مى‏دهد خداوند توانا و حکیم است.

با سلام و درود به ارواح پیامبران و اولیای الهی، علما، شهدا و همه آن بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر، که به نوعی بر گردن ما و انقلاب حق دارند، همچنین با عرض تبریک ایام مبارک ماه ذی الحجه باید به استحضار شما و تمام مردم خوبمان برسانم؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان مفتخر است اعلام بدارد در شش ماهه اول سال 1394، ضمن برگزاری جلسات متعدد شورای مرکزی با مسئولین شهرستان، همچنین معاونین و فعالین ستاد، سعی نموده است در حد توان و امکانات با ارگان ها، سازمان ها و ادارات مختلف، همچنین مسئولین شهرستان در زمینه شناسایی، تشویق و تنبیه معروف و منکر و رسیدن به اهداف ستاد مرکزی کشور، همکاری نماید. جهت آگاهی مردم و مسئولین به صورت اختصار و ارائه آمار به اهمّ فعالیت ها اشاره می گردد:
برگزاری ایستگاه صلواتی به نام « نوروز فاطمی » کنار حوزه علمیه امام صادق(علیه السلام) با همکاری طلاب ( در محدوده بافت تاریخی و گردشگری ) در ایام تعطیلات ایام عید جهت آشنایی مسافرین نوروزی با آداب، سنن و تعالیم دینی ( نصب چادر و بنرهایی با موضوعات دینی نظیر امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف و ایام فاطمیه )

برگزاری پنج جلسه شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر با حضور امام جمعه و مسئولین شهرستان با موضوعات مختلف.

تشکیل 16 شورای مردمی در مساجد و هیئات مختلف.

تشکیل بیش از سی جلسه آموزش عمومی مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر در بعضی از مساجد و پایگاه های بسیج، موسسات قرآنی و هلال احمر و ان شاء الله در تمام شهرستان جهت محقق شدن شعار « تذکر زبانی وظیفه همگانی ».

برگزاری آزمون پایان دوره و اعطای گواهینامه در سه مسجد و یک پایگاه بسیج و آینده نزدیک در تمام پایگاهها و هلال احمر.

تشکیل بیش از 15 جلسه با معاونین و فعالین ستاد و بررسی و ارائه راهکار در مورد معروفات و منکرهای شهرستان.

راه اندازی سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان با عنوان www.ahlenejat.ir ( اهل نجات ) .

راه اندازی سامانه پیامک کوتاه ( 500010001000150 ) جهت انتقادات، پیشنهادات و گزارش های مردمی .

برگزاری سه جلسه در خصوص کنترل اعیاد شعبانیه و هماهنگی با نیروی انتظامی، تشکل های مردمی، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد.

برگزاری دو ایستگاه صلواتی و پخش بروشورهای امر به معروف و نهی از منکر در جشن های خیابانی با کمک مردم.

اعزام و پشتیبانی تیم تذکر لسانی با هماهنگی دادستان و نیروی انتظامی جهت کنترل بعضی از جشن های خیابانی نیمه شعبان که گزارش ایشان به ستاد رسیده بود ( پنج مورد ) .

تشکیل سه جلسه در مورد باید ها و نباید های ماه رمضان با امام جمعه، طلاب و مبلغین و سازمان تبلیغات.

طراحی، نصب و پخش اطلاعیه، پوستر و بنرهایی در مورد ماه رمضان، قرآن و روزه خواری در سطح شهر همچنین در فضاهای مجازی( 15 مورد )

اعزام تیم های تذکر لسانی در اماکن عمومی مخصوص ماه مبارک رمضان و پیگیری مطالبات مردمی در باب روزه خواری ( 11 مورد )

طراحی، پخش و نصب پوسترهای کوچک در مورد فرصت های شب قدر و فریضه امر به معروف و نهی از منکر ( 5 مسجد )

اجرای برنامه ها و جلسات در خصوص 21 تیرماه روز عفاف و حجاب ( اختصاص یک جلسه ماهانه ستاد به عفاف و حجاب، نصب چندین بنر در سطح شهر، گردهمایی بزرگ حامیان عفاف و حجاب در مصلی بزرگ امام خمینی، تخصیص یک خطبه از نماز جمعه به عفاف و حجاب ).

نمایشگاه عکس حجاب و عفاف در مساجد بزرگ شهر، مصلی نماز جمعه و بیمارستان .

ساخت چندین کلیپ با موضوعات مختلف معروف و منکر و انتشار آن در شبکه های اجتماعی مجازی و راه اندازی ربات در آینده ای نزدیک .

آماده سازی یک ساختمان نسبتا بزرگ جهت ایجاد قرارگاه شهید علی خلیلی.

تهیه و توزیع بسته های فرهنگی( تابلو و عطر و ...) توسط گرو های تذکر لسانی.

شناسایی و ثبت نام تعدادی جوانان علاقمند به تذکر لسانی جهت آموزش ویژه و ارائه کارت به ایشان از طرف ستاد مرکزی.

پیگیری مطالبات مردمی در زمینه تشویق نیکوکاران یا تنبیه گنه کاران.

برنامه ریزی جهت برگزاری جشن بزرگ غدیر و تهیه پذیرایی و هدایای فرهنگی.

برنامه ریزی و تشکیل جلسات متعدد با امام جمعه، مسئولین و اعضای فعال ستاد جهت هرچه بهتر برگزار کردن هفته امر به معروف و نهی از منکر( هفته اول محرم)

برنامه ریزی و تشکیل جلسات با آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی جدید( تبلیغات، آموزش تمام سطوح دانش آموزان و جلسات با مدیران، معلمان و اولیاء ).

دبیر ستاد امر به معروف اردکان در خاتمه افزودند:
در پایان لازم است از حمایت های امام جمعه محترم به عنوان رییس ستاد، همچنین جانشین ایشان جناب آقای مهندس اسماعیلی فرماندار محترم و به طور ویژه از شهردار پر تلاش جناب آقای مهندس شهابی زاد که با اشتیاق و درایت ستاد را یاری می نمایند و معاونت ایشان مهندس دهستانی، محمودی روابط عمومی و ملا محمدی مسئول نصب بنرهای شهرداری تقدیر و تشکر نمایم.



 حجت الله کوثری                     
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی