()

تبلیغات
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بروشور "برخی از مهمترین شیوه های امر به معروف و نهی از منکر" جهت استفاده دیگران انتشار یافت.


جهت دانلود بروشور، روی تصاویر زیر کلیک کنید.






×شماره 1 و شماره 2 به صورت پشت و رو چاپ طراحی شده است.×

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۶:۰۹
علی رجبی



جهت دانلود فایل با کیفیت اصلی اینجا کلیک کنید



جهت دانلود فایل با کیفیت اصلی اینجا کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۴ ، ۱۰:۱۰
علی رجبی

با نزدیک شدن به ایام عید غدیر این چند جمله تقدیم به شما:

اعمال این روز چند چیز است:

1- روزه که کفّاره شصت سال گناه است و در روایتی دیگر آمده که برابر است با روزه تمام عمر و معادل است با صد حجّ و صد عمره.

2- انجام غسل .

3- پس از غسل، نیم ساعت به ظهر مانده دو رکعت اقامه شود. در هر رکعت حمد یک مرتبه و سوره توحید ده مرتبه و آیة الکرسى ده مرتبه و سوره قدر ده مرتبه خوانده شود که ارزش این نماز برابر است با صد هزار حجّ و صد هزار عمره است و باعث برآوردن شدن حوائج دنیا و آخرت می‌شود.

4- اقامه دو رکعت نماز به مانند نماز صبح. و پس از نماز به سجده رود و صد مرتبه شکر خدا کند.

5- زیارت حضرت علی (علیه السلام) و سزاوار است که انسان هر کجا باشد سعى کند خود را به قبر مطهر آن حضرت برساند. براى امام در این روز، سه زیارت مخصوصه نقل شده که یکى از آنها زیارت معروفه به "اَمینُ الله" است.

6- خواندن دعای ندبه .

7- در هنگام ملاقات مومنین به عنوان تهنیت جمله ذیل را بگوییم.

اَلْحَمْدُ لِلّهِ الّذى جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوِلایَةِ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَالاْئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلامُ

ستایش خاص خدایى است که قرار داد ما را از تمسک جویان به ولایت امیرمؤ منان و سایر امامان علیهم السلام

و نیز بخواند: اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى اَکْرَمَنا بِهذَا الْیَوْمِ وَ جَعَلَنا مِنَ الْمُوفینَ بِعَهْدِهِ اِلَیْنا وَ میثاقِهِ الَّذى واثَقَنا بِهِ مِنْ وِلایَةِ وُلاةِ اَمْرِهِ وَالْقُوّامِ بِقِسْطِهِ وَ لَمْ یَجْعَلْنا مِنَ الْجاحِدینَ وَالْمُکَذِّبینَ بِیَوْمِ الدّینِ .

ستایش خاص خدایى است که گرامى داشت ما را به این روز و قرارمان داد از وفاکنندگان به عهدى که با ما کرده بود و پیمانى که با ما بسته بود از ولایت سرپرستان امر دین او و برپادارندگان عدلش و قرارمان نداد از منکران و تکذیب کنندگان روز جزا

8- صد بار این ذکر گفته شود: اَلْحَمْدُلِلّهِ الّذى جَعَلَ کَمالَ دینِهِ وَ تَمامَ نِعْمَتِهِ بِوِلایَةِ اَمیرِ الْمُؤ مِنینَ عَلىِّ بْنِ اَبى طالِبٍ عَلَیْهِ السَّلامُ .

ستایش خاص خدایى است که قرار داد کمال دین و تمام شدن نعمتش را به ولایت امیرمؤمنان على بن ابیطالب علیه السلام .

در این روز شریف

9- پوشیدن لباس نیکو و زینت کردن و استفاده کردن از عطر و شادى کردن شیعیان امیرالمؤ منین (علیه السلام) و عفو و بخشش از تقصیرات ایشان و برآوردن حاجات ایشان و صله ارحام و توسعه بر عیال و اطعام مؤمنان و افطار دادن روزه‌داران و مصافحه با مؤمنین و رفتن به زیارت ایشان و تَبسّم کردن بر رویشان و هدیه فرستادن بر ایشان و شکر الهى به جا آوردن به جهت نعمت بزرگ ولایت و بسیار فرستادن صَلَوات .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۹۴ ، ۰۶:۳۱
ستاد امربه معروف و نهی از منکر


به گزارش اهل نجات، به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی اعضاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردکان از واحدهای آتش نشانی اردکان بازدید کردند.
در این دیدار دبیر ستاد اردکان با تشکر از زحمات طاقت فرسای کارکنان عزیز آتش نشانی، پای صحبت‌ها و درد دل ایشان نشست.
همچنین جناب آقای دادآفرین سرپرست آتش نشانی اردکان نیز در این دیدار حجت الاسلام کوثری و دوستانش را همراهی می کردند.

حجت الاسلام کوثری با قرائت حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که فرمودند: «کسی که دسته ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می شود.» اهمیت شغل آتش نشانی را یادآور شدند.

خدا رو شکر علی رغم صنعتی شدن شهر اردکان و کمبود امکانات و نیروی آتش نشان، آتش نشانی اردکان از کارنامه درخشانی برخوردار است؛ همچنین با وجود سختی کار و حقوق و مزایای پایین ماموران پرتلاش آتش نشانی، این عشق و علاقه به کار و در کنار آن، اعتقاد به نجات جان انسان ها است که باعث دلگرمی برای این عزیزان شده. امید است که اهمیت کار این بزرگواران، بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار گیرد.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۴ ، ۱۶:۲۸
علی رجبی

فاجعه ی غم انگیز منا و عروج جمعی از حجاج به خصوص هموطنان عزیز را تسلیت عرض نموده و ضمن آرزوهای صبر جمیل برای بازماندگان از تمام مسوولین می خواهیم که تا روشن شدن ابعاد حادثه تمام تلاش خود را انجام دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۴ ، ۰۷:۳۹
ستاد امربه معروف و نهی از منکر


به گزارش اهل نجات، دوره آموزش شیوه های عملی امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان به پایان رسید.
 
قابل ذکر است که در این مرحله از کلاس‌ها شیوه های لسانی امر به معروف و نهی از منکر آموزش داده می شود و در پایان به عزیزان شرکت کننده ، گواهی پایان دوره تقدیم خواهد شد.

جا دارد تشکری کنیم از جناب آقای کمال آبادی ریاست محترم و خانم داوری مسئول آموزش هلال احمر اردکان که در برگزاری کلاس ها تلاش قابل تحسینی را انجام دادند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۱۶
علی رجبی


به گزارش اهل نجات، اعضا ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان،‌با امام جمعه اردکان دیدار کردند.

در این دیدار دوستانه که در دفتر امام جمعه صورت پذیرفت،‌ حجت الاسلام کوثری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اردکان،‌ گزارشی از عملکرد شش ماهه نخست سال 94 را ارائه دادند و در مورد برنامه های آتی ستاد،‌ با امام جمعه محترم بحث و تبادل نظر کردند.


لازم به ذکر است که امام جمعه هر شهرستان یا استان،‌ به عنوان رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آن شهرستان یا استان منصوب گردیده است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مهر ۹۴ ، ۲۳:۰۵