()

تبلیغات
پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۶:۴۲
مهدی مهدوی

 1372 خورشیدی،24  آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. این روز، یکی از روزهای هفته کتاب نیز هست. نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال 1372 با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شد.در هفته کتاب، در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، و استان‌های کشور نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب و سخنرانی در موضوع چاپ و نشرِ کتاب برگزار می‌شود.اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی و مساجد، برگزاری مسابقه، مصاحبه و میزگرد، انتخاب کتابداران نمونه، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در روستاها، تجهیز کتابخانه‌های ویژه نابینایان، و برپایی کارگاه‌های آموزشی برای ناشران و دست‌اندرکاران حوزه کتاب از دیگر فعالیت‌های مرسوم هفته کتاب است.کتاب محصول تجربه‏های بشری و خلاقیت‏های ذهنی و آموخته‏های دراز مدت انسان است. سهم کتاب در انتقال دانش‏ها، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است. پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه‏های مهم اولیای دین است و با کمک به گسترش دانش، به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل‏های آینده، ماندگار می‏شود. وقتی کتاب، حاصل اندیشه‏ها و تجربه‏های اهل اندیشه و معرفت باشد، کتابخانه نیز کانون همایش صاحب‏نظران وموزه پرطراوت و شاداب دانشمندان و صاحبان معارف خواهد بود. یکی از مشکلات و کاستی‏های جامعه ما، گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است. از آن سو، دامنه علوم و موضوعات و کتاب‏ها گسترش یافته است و باید فرصت و نیروی کتاب خوانان، به خواندن بهترین‏ها و لازم‏ترین‏ها اختصاص دهند. از این رو، با نام‏گذاری امروز به نام روز کتاب و کتابخوانی، اهمیت این موضوع بیشتر از قبل مطرح می‏گردد تا به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۴ ، ۰۸:۲۶
علی رجبی

در آخرالزمان حماسه چگونه آفریده می‌شود؟ روز‌به‌روز مقتدرتر می‌شویم، مظلومیت‌های جدیدی هم به کارمان اضافه می‌شود؛ منتها این مظلومیت با انواع مظلومیت‌هایی که تاکنون بوده، فرق دارد.امام صادق(ع) می‌فرماید: "کُلَّمَا تَقَارَبَ هَذَا الْأَمْرُ کَانَ أَشَدَّ لِلتَّقِیَّةِ»(کافی/2/220) هرچقدر این امر(فرج) نزدیک‌تر می‌شود، تقیه شدیدتر می‌شود، دیگر شما هر حرفی را نمی‌توانی بگویی. قدرت با شما است ولی "فعلاً هیچ چیز نگو!". تقیه شدیدتر می‌شود. قبلاً روضهٔ حضرت زهرا(س) راحت‌تر می‌خواندی، اما حالا دیگر نمی‌توانی بخوانی! بله همین است.وقتی مقتدر نیستی، مظلومیت یک‌جور است و وقتی مقتدر هستی مظلومیت جور دیگر است. مظلومیت‌های دوران اقتدار امیرالمؤمنین(ع) را ببینید که گاهی مالک‌اشتر هم تاب نمی‌آورد و داد می‌زد!ما به دوران اقتدار می‌رسیم و در دوران اقتدار مظلومیت‌های ویژه‌ای وسط می‌آید، من می‌خواهم نمونه‌هایی از این مظلومیت‌ها را بگویم.می‌فرماید: مؤمن حُسن خودش را به رفیقش می‌دهد. یعنی می‌گوید: او این کار خوب را انجام داده است و عیب رفیقش را به خودش می‌گیرد. یعنی می‌گوید: این تقصیرِ من بوده، در حالی که تقصیر رفیقش بوده است. اینها نمونه است؛ نمونه‌هایی است که جنس حماسه‌های آخرالزمانِ در اوج اقتدارِ قبل از ظهور را به ما نشان می‌دهد. من از بعد از ظهور زیاد خبر ندارم.گفت: آقا جان، امام صادق(ع) قیام کنید! خواهش می‌کنم! تمنا می‌کنم! شما یار زیاد دارید! آقا فرمود: شما با همدیگر این‌طوری هستید که راحت از پول همدیگر استفاده کنید و بدون اجازهٔ هم بردارید؟ گفت: نه آقا، نمی‌شود! حساب حساب است، کاکا برادر! حضرت فرمود: یاران آخرین امام این‌طوری هستند که مرز مالکیت بین‌شان نیست. گفت: نه آقا ما این‌طوری نیستم! فرمود: پس این‌قدر صدا نزن که آقا قیام کنید! (إِنَّ أَصْحَابَنَا بِالْکُوفَةِ لَجَمَاعَةٌ کَثِیرَةٌ فَلَوْ أَمَرْتَهُمْ لَأَطَاعُوکَ وَ اتَّبَعُوکَ قَالَ: یَجِی‏ءُ أَحَدُکُمْ إِلَی کِیسِ أَخِیهِ فَیَأْخُذُ مِنْهُ حَاجَتَهُ؟ فَقَالَ: لَا. فَقَالَ: هُمْ بِدِمَائِهِمْ أَبْخَلُ. ثُمَّ قَالَ... إِذَا قَامَ الْقَائِمُ جَاءَتِ الْمُزَامَلَةُ وَ أَتَی الرَّجُلُ إِلَی کِیسِ أَخِیهِ فَیَأْخُذُ حَاجَتَهُ فَلَا یَمْنَعُهُ‏؛ اختصاص مفید/ص24)من وقتی به این حدیث- و فقط هم به همین حدیث- می‌رسم، یعنی به موضوع "اوج برادری و ایثار قبل از ظهور" می‌رسم، تنها نقطه‌ای است که می‌گویم نکند فرج به این زودی‌ها نشود، این تنها نقطه‌ است!می‌گوید: "حسین جان! ای کاش من کربلا بودم و جانم را برایت می‌دادم!" می‌فرماید: حالا نمی‌خواهد جانت را بدهی، یک ذره آبرویت را برای برادرت بده، برای رفیقت.حماسه‌هایی از جنس آخرالزمان! این‌طور است که مظلوم واقع می‌شوی و هرچه به ظهور نزدیک تر می‌شود، بیشتر مظلوم واقع می‌شوی؛ منتها مظلومیت‌های مدرن مخصوص دوران اقتدار است.منبع: سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع "حماسه های آخرالزمانی"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۴ ، ۰۷:۴۲
علی رجبی

امروز پنج شنبه 21 آبان


سخن روز :


کاسپارف شطرنج باز معروف

 در بازی شطرنج به یک آماتور باخت.

همه تعجب کردند و علت را جویا شدند.

او گفت اصلاً در بازی با او نمیدانستم که آماتور است، 

برای این با هر حرکت او دنبال نقشه ای که در سر داشت بودم

گاهی بخیال خود نقشه اش را خوانده و حرکت بعدی را پیش بینی میکردم

اما در کمال تعجب حرکت ساده دیگری میدیدم

تمرکز میکردم که شاید نقشه جدیدش را کشف کنم

آنقدر در پی حرکتهای او بودم که مهره های خودم را گم کردم

بعد که مات شدم فهمیدم حرکت های او از سر بی مهارتی بود

بازی را باختم اما درس بزرگی گرفتم.


«تمام حرکتها از سر حیله نیست آنقدر فریب دیده ایم و نقشه کشیده ایم

که حرکت صادقانه را باور نداریم و مسیر را گم میکنیم.....

می بازیم!!!»


بزرگ ترین اشتباهی که ما آدما در رابطه‌هامون می‌کنیم این است که:

نیمه می‌شنویم

یک چهارم می‌فهمیم

هیچی فکر نمی‌کنیم

و دوبرابر واکنش نشون می دهیم

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۴
علی رجبی

به گزارش اهل نجات، دبیر و اعضاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان از تئاتر خیابانی "کودتای لبخند" بازدید کردند و از کارگردان و بازیگران آن تقدیر و تشکر کردند.


تئاتر خیابانی "کودتای لبخند" به همت جمعی از جوانان هنرمند، پرشور و انقلابی اردکان کارگردانی و اجرا می شود و بحمدالله از استقبال بسیار خوب و کم نظیر مردم شهرستان و استان قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۱۹
مهدی مهدوی

به گزارش اهل نجات،‌ قرارگاه شهید علی خلیلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان با حضور امام جمعه محترم اردکان افتتاح گردید.

در این برنامه ابتدا حجت الاسلام کوثری به عنوان دبیر ستاد، گزارشی از عملکرد ستاد ارائه فرمودند و از اعضا ستاد تقدیر و تشکر نمودند.

در ادامه نیز، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه محترم نیز با ارائه نکاتی بر رعایت تمام موازین شرعی و شرایط انجام امر به معروف و نهی از منکر تأکید داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۹:۵۵
مهدی مهدوی

🔔زنگــــــــــ بــــــــــصیرتــــــــــ☝🏻️


❓چرامیگویم مرگ بر اسراییل یا مرگ بر امریکا


⚠️اگر گفته شود مرگ بر اسرائیل منظور همان #حکومت_غاصب متجاوز است که صدها هزار نفر را از خانه وکاشانه خود آواره نموده وبسیاری را به شهادت رسانده اند.

❌"زنده باد هیتلر که خودش می دانست یهود زنده بماند وترجیح داد آنهارا به درک واصل کند"

⚠️ این جمله شما برگرفته از آیین اسلام نیست

✅اسلام با پیروان مذاهب دیگر رفتاری کاملا دوستانه داردپیشنهاد همزیستی مسالمت آمیز می کند.

👈ما با دولت اسرائیل مشکل داریم ❗️نه مردم یهود

 

💠آیاتی را در اثبات آنچه گفتم می آورم:

👈لا ینهاکم عن الذین لم یقاتلکم فی الدین ولم یخرجوکم من دیارکم ان تبروهم وتقسطوا الیهم المقسطین-انما ینهاکم عن الذین قاتلو کم فی الدین واخرجوکم من دیارکم... 

📚ممتحنه 8 و9

ورجوع کنید:توبه 29- عنکبوت 46- ال عمران 64- مائده 82 وروایات متعددی 


🅰مـــرگ بــــر اســــرایــــیــــل ✊

🅱مـــرگ بــــر امـــــریــــکـــــا ✊

✅ این ها شعار سیاسی علیه کفر هستن و چقدر زیباست که با عمل همراه کنیم 

🔘بعضی از اشخاص درسته که کلا مخالف سیاست دولت های استبدادی و مستکبر هستن ❗️ولی در عمل دارند با خرید کالا ها و وسایل انها بزرگترین کار را در حق انها میکند 

⚠️چون با خرید وسایل انها اقتصاد شان قوی تر و انها با همین اقتصاد بدترین ظلم را بر مردم مظلوم جهان انجام میدهند 

💟چه زیبا فرمودن امام خمینی (ره)

👈برادرها، ما باید خودمان، خودمان را حفظ کنیم. نباید ما منتظر این باشیم که قدرتهاى خارجى به ما کمک کنند، ما از کمک آنها گذشتیم. «مرا به خیر تو امید نیست، شرّ مرسان»؛ شرّ هم بخواهند برسانند ما با آنها مقابله مى‌کنیم. ما باید کلاه خودمان را خودمان حفظ کنیم.

👈حتی اگر در تمام آمریکا مسجد بسازند و بالای گلدسته ها شعار الله اکبر قرار بدهند هیچ وقت شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنید.

⚠️چون #آمریکا_شیطان_بزرگ است

✏️نویسنده:مهدی _ ادیبیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۰۸:۵۴
علی رجبی